تفاوت های زن و مرد از لحاظ روانی
ریحانه
زن و خانواده
درباره وبلاگ


زمانه ی عجیبی است برخی مردمان امام گذشته را عاشقند نه امام حاضر را میدانی چرا امام ِگـذشـته را هرگـونه بخواهند تفسیرمی کنند اما امام ِحاضر را باید فرمان ببرند و کوفیان عاشـورا را اینگـونه رقم زدند نکند ماهم ...



نويسندگان
ریحانه

آخرین مطالب


 
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:تفاوت های زن و مرد از لحاظ روانی, :: 10:47 :: نويسنده : ریحانه

میل مرد به ورزش و شکار و کارهای پر حرکت و جنبش بیشتر از زن است. احساسات مرد، مبارزه طلبانه و احساسات زن صلح جویانه و بزمی است. مرد متجاوز تر و غوغاگر تر  است اما زن آرامتر و از توصل به خشونت در باره ی دیگران و خود پرهیز می کند به همین دلیل خود کشی زنان کمتر از مردان است.

هیجانات و احساسات زن از مرد جوشان تر است . زن در اموری که مورد علاقه و ترسش است زود تر و سریعتر تحت تاثیر احساسات خویش قرار می گیرد ، اما مرد سرد مزاجتر از زن است . زن بر خلاف مرد به زینت و جمال و آرایش علاقه ی زیادی دارد . احساسات زن بی ثبات تر از مرد است. زن از مرد محتاط تر ، مذهبی تر ،پر حرف تر، ترسو تر وتشریفاتی تر است ، احساسات زن مادرانه است و این احساس از دوران کودکی در او نمودار است.

علاقه زن به خانواده وتوجه نا آگاهانه ی او به اهمیت کانون خانواده بیش از مرد است . زن به امور استدلالی کمتر توجه می کند اما در ادبیات ،نقاشی و سایر مسائلی که با ذوق و احساس سر و کار دارد توانا تر از مرد است . مرد بیش تر از زن قدرت کتمان دارد و اسرار ناراحت کننده را در درون خود حفظ می کند ، به همین دلیل است ابتلای مردان به بیماری های ناشی از کتمان راز بیش از زنان است. 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: